SRV Infra Oy voitti Kaitaan aseman ja ratalinjan louhintaurakan kilpailutuksen. Työt alkavat huhtikuussa 2016 ja urakka valmistuu vuoden 2017 lopussa. Kaupan arvo on noin 32 miljoonaa euroa. Urakassa louhitaan Kaitaan metroasema ja 1 600 metriä rinnakkaista ratatunnelia, kolme erillistä aseman yhteydessä olevaa kuilua sekä Hyljetien ja Riilahdentien poistumistiekuilut.
– Soukan, Kivenlahden, ja Finnoon asemien ja ratalinjan louhinnat ovat käynnissä. Varsinaista metrotunnelia on yhteensä 14 kilometriä pitkästä osuudesta louhittuna runsas kilometri. Sammalvuoren maanalaisen varikon louhinta ja Espoonlahden urakka alkavat myöhemmin keväällä, kertoo Länsimetro Oy:n toimitusjohtaja Matti Kokkinen.
Matinkylästä Kivenlahteen ulottuvan seitsemän kilometriä pitkän osuuden uudet asemat ovat Finnoo, Kaitaa, Soukka, Espoonlahti ja Kivenlahti. Sammalvuoreen louhitaan maanalainen varikko. Liikenteelle osuus avataan 2020. Liikenne Matinkylään alkaa 15.8.2016.
Lisätietoja:
Länsimetro Oy, toimitusjohtaja Matti Kokkinen, puh. 050 347 1558, matti.kokkinen(at)lansimetro.fi
Länsimetro Oy on Espoon ja Helsingin yhteisesti omistama yhtiö, jonka tehtävänä on länsimetron rakentaminen. Ruoholahti–Matinkylä -osuus avataan liikenteelle elokuussa 2016. Matinkylä–Kivenlahti -osuuden rakentaminen on käynnissä. Osuus valmistuu 2020.