Avoimet työpaikat

Haemme talouden ja hallinnon assistenttia

Mitä tarjoamme?

Tarjoamme sinulle tehtävän talouden, hallinnon, raportoinnin ja hankintojen parissa. Taloushallinnon vastuiden lisäksi meillä saat huolehtia laaja-alaisesta tehtäväkentästä, joka tarjoaa mahdollisuuden osaamisen laajentamiseen ja kehittymiseen. Tehtävä jatkuu Länsimetron kakkosvaiheen loppuun asti, arviolta vuoden 2023 loppuun.

Olemme kaavailleet seuraavia kokonaisuuksia vastuullesi:

  • Taloushallinnon päivittäiset tehtävät, hallinnon budjetin seuranta, kokousten valmistelu ja pöytäkirjojen laadinta
  • Tilaukset: hallinnon ja elinkaaren tilausten sekä hankintapäätösten hallinnointi (laatiminen, arkistointi, ylläpito) ja hankintojen seuraaminen
  • Laskutus: ostolaskujen seuranta, myyntilaskutus ja laskutusasioiden tukihenkilönä toimiminen
  • Raportoinnin tuki sisäisessä raportoinnissa ja kustannusseurannassa
  • Kirjanpidon seuranta ja kehittäminen
  • Sopimusten ja asiakirjojenhallinnointi

Saat perehtyä kokonaisvaltaisesti talous- ja hallintoyksikköjemme toimintaan ja pääset oppimaan laajasti osaavilta kollegoiltasi. Lisäksi toimit sijaisena talousyksikkömme muille jäsenille tarvittaessa.

Assistenttina tulet osaksi pientä, tiiviistä ja aikaansaavaa talousyksikköämme, jossa töitä tehdään hyvällä hengellä. Organisaatiomme on matala ja yhteisömme aidosti moninainen asiantuntijajoukko.

Emme ole perinteinen prosessiorganisaatio, vaan tekemistämme ohjaa hyvin selkeä ja konkreettinen, kaikille yhteinen tavoite – koko pääkaupunkiseutua palvelevan metrojärjestelmän rakentaminen. Olemme ylpeitä, kun saamme työskennellä yhteiskunnallisesti merkittävässä ja ainutlaatuisessa projektissa, joka on yksi Suomen suurimmista rakennusalan hankkeista.

Mitä odotamme?

Assistentin tehtävä soveltuu parhaiten työotteeltaan järjestelmälliselle ja tarkalle henkilölle, joka nauttii siitä, että saa arjen rullaamaan. Tehtävän vaativuutta on mahdollista muotoilla kokemuksesi mukaan, joten rooli voi soveltua niin uran alussa olevalle henkilölle kuin vähän kokeneemmallekin talousalan osaajalle. Tärkeintä meille on kiinnostus monipuolisia talouden ja hallinnon tehtäviä kohtaan sekä valmius ja halu omaksua uusia asioita.

Viihdyt tehtävässä, jossa huolehdit, että prosessit pyörivät sujuvasti: luvut täsmäävät ja asiat tehdään suunnitelman ja aikataulun mukaan. Priorisoit ja aikataulutat tehokkaasti omaa työtäsi etkä häkelly, vaikka joskus olisi paljonkin uutta opittavaa ja joudut pitämään monta palloa yhtä aikaa ilmassa.

Lisäksi etsimällämme henkilöllä on hyvä ymmärrys talouden perusprosesseista ja kirjanpidosta sekä kokemusta vastaavan kaltaisista avustavista taloushallinnon tehtävistä. Arvostamme soveltuvaa kaupallista tutkintoa (esim. merkonomi tai tradenomi) ja hankintoihin liittyvää osaamista.

Kiinnostuitko? Jätä hakemuksesi viimeistään tiistaina 3.11.2020 ja liitä mukaan CV.

Mikäli jokin jäi askarruttamaan, annamme mielellämme lisätietoja seuraavasti:

  • talousjohtaja Matias Johansson (p. 040 590 0313), tavoitettavissa to 22.10.2020 klo 10–11 ja ma 26.10. klo 15–16
  • rekrytoinnissa avustava konsultti Laura Nissilä Psyconilta (p. 020 710 1271), parhaiten tavoitettavissa ke 28.10.2020 klo 10–11 ja ma 2.10.2020 klo 10–11